Als HSP je eigen ruimte beschermen

in een wereld vol prikkels

Start groepstraject : maart
Start 1:1 traject: vanaf 12 februari

De Kunst van bij jezelf blijven

3 maanden Programma
voor Sensitive Souls

 

 

Ode aan je innerlijke zachte kracht

Cultivering van heilige ME time

Gedragen worden door je innerlijke Mentor

 Ben jij een hoogsensitieve vrouw

  • creatief, empathisch en/of ondernemend ?
  • raak je geregeld overspoeld door prikkels ?
  • verlies je vaker dan je wenst het contact met jezelf ?
  • trek je je soms te laat terug uit een sociale situatie en ben je dan over je grenzen gegaan ?
  • vergeet je geregeld voldoende ME time te nemen en voel je je dan leeggelopen ?

Je weet het waarschijnlijk al:
als hooggevoelige heb je meer tijd nodig om indrukken te verwerken.

Neem je die tijd niet, dan krijg je last van stress, spanning en andere fysieke klachten zoals vermoeidheid, slapeloosheid, emotionele rollercoasters. Overprikkeling.

Dat heeft gevolgen voor je gezondheid, je relatie, je werk en wat je in de wereld wilt zetten.

Natuurlijk weet je dit al. Maar het lijkt alsof iets nog niet helemaal is ‘geland’. Of er nieuwe inzichten en stapjes nodig zijn om je sensitiviteit volledig te omarmen. Zodat je je leven kunt inrichten op de manier die past bij je sensitieve aard.

Na 5 jaar chronisch vermoeid te zijn geweest – en eigenlijk chronisch overprikkeld –
weet ik hoe wezenlijk het is als HSP om mezelf alle ruimte te geven die nodig is
om weer tot rust en in balans te komen.

 

  • goed voor je lichaam, je hart en je eigen ruimte te zorgen
  • te zien waar je over je grenzen gaat – en laat gaan – en dit NIET meer te laten gebeuren
  • te weten wat je werkelijk verlangt en voelen wat je nodig hebt
  • om een leven te leiden dat echt past bij je Sensitieve aard
  • je sensitief systeem te eren

De basis is het creëren van een toevluchtsoord
een plek waar je

~ kunt rusten, resetten en opladen.
In jezelf èn in je leven.

~ er dagelijks voor zorgt dat je loslaat wat je niet (meer) nodig hebt
en wat je niet dient

~ de kunst van ontvangen beoefent
je openen voor dat waar je lijf, hart en ziel blij van worden

Misschien denk je ja, ik verlang er naar om ME time prioriteit te maken in mijn leven.
Mezelf op de eerste plaats te zetten.
Met zelfcompassie naar mezelf te kijken, mezelf te voeden en te ondersteunen.

Maar weet je nog niet precies hoe ?
EN kun je wel wat ondersteuning gebruiken?

Heel graag wil ik je kennis laten maken met het 3 maanden programma
de Kunst van bij jezelf blijven.

Dat je helpt om een voedende basis te scheppen.
En een leven te scheppen dat je sensitieve systeem ondersteunt.

Zodat je energie hebt om te genieten van je kwaliteit.
Zodat je sensitiviteit een krachtige motor wordt voor groei en creativiteit.

Hoe zou het zijn als je

Je geaard en gecentreerd bent , weet hoe je prikkels kunt doseren en hoe je overprikkeling kunt hanteren.

Je balans hebt gecreëerd in je dag, week en leven tussen tijd voor jezelf en aandacht voor anderen.

Je echt bij jezelf kunt blijven en je innerlijke criticus plaats maakt voor zelfcompassie

Als dit resoneert met je

is dit 3 maanden Programma
wellicht iets voor jou!

 

 

 

 

In 3 maanden vind je ondersteuning, inspiratie, voeding en begeleiding om je energie bij je te houden. je innerlijke kracht te versterken, zelfkritiek om te zetten in zelfcompassie en binnen alle omstandigheden te gaan staan voor je Sensitiviteit en je eigen Ruimte.  

Met de juiste fysieke en mentale practice, zelfinzicht, zelfcompassie en concrete handvatten leer ik je hoe je een rustplek / toevluchtsoord kunt creëren, balans bewaakt tussen wat jij nodig hebt en verwachtingen/eisen van de buitenwereld en word je steviger in hoe je je grenzen en behoeften kunt communiceren. 

Met mindfulness, technieken uit Qigong & yin yoga,
focussen, selfinquiry en energiewerk ontdek je hoe je

in je lichaam kunt landen en in je centrum blijven

je aandacht kunt gebruiken om je af te schermen

je voedende ME time als prioriteit inbouwt in je dagelijks leven en/of je werk

je grenzen kunt voelen en bewaken in contact met andere mensen en tijdens je bezigheden

je fysiek-energetisch kunt loslaten wat je niet – meer – dient

  wat het is dat je bij jezelf vandaan brengt en hoe je de verbinding weer herstelt

 

Dit ga je leren

  • lichaamsgerichte meditaties om ‘bij jezelf’ te blijven, in je centrum
  • oefeningen om op te laden en te ontspannen
  • inzicht in wat je voedt en wat je leeg zuigt
  • hoe je je grenzen kunt aangeven in relaties
  • hoe je je kunt afschermen van ongewenste prikkels
  • hoe je je persoonlijke toolkit voor tijden van overprikkeling maakt
  • hoe je ME time prioriteit maakt en integreert in je leven
  • hoe je de balans bewaart tussen aandacht voor jezelf en de buitenwereld/andere mensen
  • hoe je  een ‘dieet’ voor je zintuigen maakt

Anita Kooij

Lichaamsgerichte HSP begeleider en expert in mindful bewegen via Yin yoga, Qigong en dansimprovisatie. Focussen, mindfulness en meditatie.

Al meer dan 20 jaar beoefen ik mindfulness en diverse vormen van meditatie. Maar als ik in 2000 start met de beoefening van Qigong valllen er dingen op hun plek. Ik miste de directe verbinding met mijn lijf en ontdek de innerlijke kracht van mijn centrum.

Sindsdien heb als HSP vanuit mijn achtergrond als bewegingsprofessional en eigen werkwijze ontwikkeld waarin ik specifiek voor hoogsensitieve vrouwen een aantal werkvormen samen breng. Deze combinatie zorgt er ten diepste voor dat je in je lichaam kunt landen en je sensitiviteit kunt belichamen.

Na een ziekteperiode van 5 jaar ervaar ik mijn hoogsensitiviteit inmiddels als een kracht en gave.  Aandachttraining (mindfulness), aarden en centreren vormen de grond van mijn leven. En met toewijding en compassie deel ik mijn ervaring en expertise met jou.

Je levenskracht gaat stromen. Je geest wordt kalm. Je rust in je basis. Je creëert een bedding zodat je kunt floreren en in de wereld kunt brengen waarvoor je bedoeld bent.

Dit ontvang je als je meedoet
in het groepstraject

3 live
Dagen

  • mindfulness om je aandacht te brengen in het hier en nu
  • zelfmassage om in je lichaam te komen
  • fysiek-energetische oefeningen voor innerlijke kracht, energie en vitaliteit
  • oefening in grenzen voelen/aangeven

3 individuele
HSP sessies

  • met afgestemde begeleiding en oefeningen
  • zelfcompassie & omgaan met grenzen
  • focussen, een techniek om te leren je emoties lijfelijk waar te nemen

Wekelijkse begeleiding
& sharing

  • opdrachten en meditaties via de mail
  • contact in een besloten Facebook groep
  • sharing & support tijdens de live dagen

Het individuele traject volgt de opbouw en thema’s van het groepsprogramma.
Maar is nog meer op maat toegesneden. 

Is het voor jou het moment om een basis te creëren in jezelf, je lichaam te gaan bewonen en je (innerlijke) ruimte in te gaan nemen? Je bent van harte welkom!

Meld je hieronder aan om je plaats te verzekeren. 

Jouw investering

voor het 3 maanden Programma – individueel
De Kunst van bij jezelf blijven

februari – april 2018
(data worden in onderling overleg bepaald)

…. 6 x 1-op-1 sessie van 1,5 uur (live of online)
… wekelijkse emailbegeleiding
… toegang tot een besloten facebook groep
…. 50 % korting op een dagretraite in de afgesproken periode

€  595,-

Of betaal in 3 termijnen van € 199,-
Geef je op via info@kunstvanvertragen.nl

 

voor het 3 maanden Programma – groep
De Kunst van bij jezelf blijven

maart – mei 2018
(data worden in onderling overleg bepaald)

… 3 dagen inclusief vegetarische lunch
… 3 x 1-op-1 sessie van 1-1,5 uur
… wekelijkse emailbegeleiding
…support van circle of sisters

€  595,-

Of betaal in 3 termijnen van € 199,-
Geef je op via info@kunstvanvertragen.nl

 

Praktisch 

Locatie 

trainingen & 1:1 sessies
Home of Zen
Velperweg 95
6824 HH Arnhem

Tijden

 10.30 – 16.00
Minimaal 4
maximaal 8 deelnemers

Het effect van het programma is
dat je dicht bij jezelf kan blijven, je eigen ruimte inneemt die je nodig hebt en je grenzen voelt en bewaakt.

Daarnaast ben je overprikkeling eerder voor en heb je meer veerkracht om je balans te herstellen.

Heb je nog vragen?

Je kunt via de knop hieronder contact met me opnemen.
Ik kijk er naar uit om je te ontmoeten!

Updates over de start van het volgende programma?

Schrijf je hieronder in voor updates.
En ontvang het GRATIS ebook Leef vanuit je Centrum.
>>> schrijf je hier in

X

Paswoord vergeten?

Word lid

Nieuw paswoord aanvragen
Geef je e-mail adres in. Een nieuw paswoord wordt naar je mailbox gestuurd.